Nach William Shakespeare –– Inszenierung: Kristóf Szabó (a. G.)
Trotz der märchenhaften Handlung und der heiteren Verwirrungen, in die sich die Figuren des Stückes verstricken, lässt Shakespeare darin auch die dunklen Seiten der Liebe aufscheinen: Eifersucht und Besitzansprüche, Machtstreben und Geschlechterkampf. Anfang des 19. Jahrhunderts komponierte Felix Mendelssohn Bartholdy die Ouvertüre und die Schauspielmusik "Ein Sommernachtstraum", im 20. Jahrhundert schrieb Benjamin Britten die gleichnamige Oper. Es gibt Verfilmungen des Dramas, darunter den Klassiker, den Max Reinhardt und William Dieterle 1935 in Hollywood schufen, und das Ballett von John Neumeier, das auch zur Zeit in Hamburg aufgeführt wird und im Repertoire zahlreicher großer Häuser Europas ist.
„Visul unei nopți de vară a lui Kristóf Szabó, de la TGST, i-a îngrozit/speriat pe puriști. Regizorul schimbă complet registrul shakespearian. Nu mai urmărim o feerie comică, ci un spectacol în care grotescul predomină, mediul ficțional e populat cu tirani, iar scenicul blamează misoginismul și tratarea femeilor ca ființe supuse bărbaților. S-a repetat intens, zile întregi de workshop-uri în căutarea celor mai bune rezolvări artistice, s-a filmat tot ce s-a lucrat, apoi s-a triat și s-a păstrat ce se vede la rampă. Puck e multiplicat în doi, un el și o ea, principiile structurante ale vieții anunțînd în subtext intențiile regizorale de-a duce piesa lui Shakespeare pe această direcție de abordare în preocupările prezentului. O proiecție alertă de peisaj urban dinamic plasează acțiunea în actual, iar schimbarea de accente demonstrează constanță în agregarea noii viziuni. Costumele sînt inventiv-sugestive, coregrafia (imaginată de actorii înșiși, fiecare în parte) contribuie la tempo, nu m-a deranjat dinamitarea propusă de regizor, căci ceea ce reașază e riguros, are temeiuri unitare. E Visul… lui creat pe vorbele bardului, reafirmarea unor convingeri de azi privind feminismul (în trupa lui Fundulea sînt și cîteva femei), o premisă care se susține.”